Jabłka Grójeckie promują Polskę w Radzie UE
W pierwszym półroczu 2025 r. Polska sprawuje prezydencję w Radzie Unii Europejskiej. Choć na pierwszy plan wysuwają się aspekty polityczne, warto przypomnieć, że jest to również okazja do zaprezentowania i promowania polskich produktów, takich jak Jabłka Grójeckie, zarówno wśród decydentów, jak i konsumentów z krajów UE.
– Jabłko zostało wybrane jako symbol polskiejprezydencji. Do promocji wybrano owoce z regionu grójeckiego. Będą one dostarczane i spożywane podczas szczytów i spotkań ministerialnych w Polsce i Brukseli w ciągu najbliższych sześciu miesięcy
– mówiła Emilia Lewandowska z Fruit-Group.
Jabłka Grójeckie trafiły do rejestru UE i uzyskały Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG). Mają silny rumieniec i charakteryzują się słodkim smakiem, a także wyraźnym aromatem. Pochodzą z regionu, gdzie tradycje sadownicze są kultywowane od 500 lat.
Jabłka Grójeckie na europejskich salonach
– Polskie jabłka są naszą dumą. Są symbolem sukcesu polskiego sadownictwa osiągniętego w ciągu 20 lat obecności Polski w Unii Europejskiej
– podkreślał Adam Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Jak informuje MRiRW, zawarta umowa dotyczy dostawy ponad 82000 jabłek na spotkania organizowane w ramach prezydencji. Pierwsza partia zawierająca Jabłka Grójeckie, przygotowana w grupie producenckiej Fruit-Group, wyruszyła do Brukseli 8 stycznia.
Polska może pochwalić się największą w Unii Europejskiej powierzchnią sadów jabłoniowych – to aż 150 tys. hektarów. Podczas poprzedniego okresu, gdy nasz kraj przewodniczył Radzie UE (2011 r.), oficjalnym owocem była truskawka.
Źródło: MRiRW, informacja prasowa Fruit-Group